Karosa C 934, C 934E a C 935E
![]() |
(1) Jediná Karosa C 934E DP hl. m. Prahy - ev. č. 5973 (r. v. 1999, garáže Hostivař) na konečné linky 223 Horní Počernice, prosinec 2004. Dnes tuto linku provozuje dopravce Hotliner. |
![]() |
(2) Autobusy Karosa C 934E dopravce ČSAP Nymburk na konečné linky 398 Černý Most v prosinci 2005 - zleva ev. č. 1956 (r. v. 2001), 1952 (r. v. 2000) a 1953 (r. v. 2000). |
Dvoudvéřové autobusy běžné délky typů Karosa C 934 a C 934E s mechanickou převodovkou byly dodávány dopravcům Pražské integrované dopravy v letech 1997 - 2001. Jejich výroba navázala na úspěšný typKarosa C 734.
![]() |
(3) Karosa C 934E dopravce Spojbus ev. č. 1425 (r. v. 2001) na konečné linky 380 Beroun, aut. st. v červnu 2006. |
![]() |
(4) Karosa C 934E dopravce Martina Uhera ev. č. 1126 (r. v. 2000) v nástupní zastávce linky 314 Smíchovské nádraží, červen 2006. |
Inovované autobusy Karosa C 934E nahradily ve výrobě původní verzi C 934 v průběhu roku 1999. Karosy C 934E se od původních C 934 odlišují podlahou sníženou o 10 cm (790 mm nad zemí místo 890). Dalšími změnami jsou obrysová světla na bocích karosérie a odlišné řešení zamykání dveří (bez klasických páček). Okna jsou u obou provedení uchycena v gumovém těsnění.
![]() |
(5) Jediná Karosa C 934E DP hl. m. Prahy - ev. č. 5973 (r. v. 1999, garáže Hostivař) - na konečné linky 250 Černý Most, červenec 2004. |
![]() |
(6) Karosa C 934E DP ev. č. 5973 (r. v. 1999) jako služební vůz garáží Hostivař na Palmovce v srpnu 2005. |
Dopravní podnik hl. m. Prahy vlastní pouze jeden vůz Karosa C 934E. Karosu C 934 neprovozuje žádnou. Jediná Karosa C 934E Dopravního podniku byla dodána na jaře 1999 do garáží Hostivař a obdržela evidenční číslo 5973. Vůz byl zpočátku určen pouze pro zájezdovou dopravu a na linkách PID jej můžeme vidět až od roku 2001. Autobus obsluhuje linky městské dopravy ve východní části Prahy.
![]() |
(7) Karosa C 934 dopravce Connex Praha ev. č. 1314 (r. v. 1997) projíždí s orientacemi linky 331 kolem zastávky Nemocnice Krč. Únor 2005. |
![]() |
(8) Karosa C 934 dopravce OAD Kolín ev. č. 1701 (r. v. 1998) v červeno-bílém nátěru na konečné linky 412 Český Brod, žel. st., v březnu 2006. |
Vozidlo je celé bílé a zajímavé je, že není vybaveno výrazným označením dopravce ani jeho logem. Interiér vozu je téměř shodný s Karosami C 734 Dopravního podniku.
![]() |
(9) Netradičně natřená Karosa C 934 dopravce Martina Uhera ev. č. 1122 (r. v. 1998) na konečné linky 321 Smíchovské nádraží, prosinec 2004. |
![]() |
(10) Karosa C 934 dopravce ČSAD Polkost ev. č. 1613 (r. v. 1998) při manipulační jízdě na konečné Říčany, Černokostelecká, v pozadí Karosa C 954E Connexu Praha ev. č. 1348 (r. v. 2003) na lince 499. Srpen 2005. |
Rozšířenější jsou vozy Karosa C 934(E) u jiných dopravců PID. Tyto vozy nasazují do provozu dopravci Connex Praha, ČSAD MHD Kladno, ČSAD Polkost, ČSAD Střední Čechy, ČSAP Nymburk, Martin Uher, OAD Kolín, Probo Trans Beroun a Spojbus.
![]() |
(11) Karosa C 934 dopravce ČSAD Střední Čechy ev. č. 1532 (r. v. 1998) na konečné linky 368 Ládví, březen 2006. |
![]() |
(12) Karosa C 934E dopravce Probo Trans Beroun ev. č. 1202 (r. v. 2000) na konečné linky 384 Zličín, červen 2006. |
Před svým vystoupením z PID 1. dubna 2005 provozoval jeden vůz Karosa C 934 také dopravce ČSAD Benešov.
![]() |
(13) Karosa C 934 dopravce ČSAD MHD Kladno ev. č. 1405 (r. v. 1999) na konečné linky 350 Dejvická, březen 2006. |
![]() |
(14) Karosa C 934E ČSAP Nymburk ev. č. 1951 (r. v. 1999) na konečné linky 398 Černý Most, léto 2003. |
Největším provozovatelem autobusů typu Karosa C934(E) v systému PID je společnost ČSAD Střední Čechy se sedmi vozy.
![]() |
(15) Karosa C 935E ČSAD Polkost ev. č. 1622 (r. v. 2000) odstavená u stanice metra Strašnická, květen 2006. |
![]() |
(16) Karosa C 935E ČSAD Polkost ev. č. 1622 (r. v. 2000) v původním provedení bez digitálních orientací na konečné linky 387 Skalka, červenec 2004. |
Autobusy typů Karosa C 934(E) jezdí na linkách PID v několika nátěrech. Jedním z nich je klasická modro-bílá barevná kombinace "ČSAD" (Connex Praha, ČSAD Polkost, Probo Trans Beroun), dalším červeno-bílý "městský" nátěr (Connex Praha, OAD Kolín) a nátěr žluto-šedý (Martin Uher). Provozovány jsou také ve firemních nátěrech (Connex Praha, ČSAD BUS Kladno, ČSAD Střední Čechy, ČSAP Nymburk, Spojbus) nebo celé bílé (ČSAD Polkost, Martin Uher, OAD Kolín).
![]() |
(17) Interiér autobusu Karosa C 934 dopravce Connex Praha, březen 2006. |
![]() |
(18) Stanoviště řidiče autobusu Karosa C 934 dopravce Connex Praha, březen 2006. |
Typy vozů Karosa C 935 a jeho novější verze Karosa C 935E jsou odvozeny od rozšířenějšího provedení Karosa C 934(E). Odlišují se lepším vybavením, které je předurčuje pro dálkovou linkovou a zájezdovou dopravu. V PID zastupuje tyto řady vozů jediný autobus - Karosa C 935E ev. č. 1622 ČSAD Polkost z roku 2000. Vůz jezdí v bílém nátěru a má už novější rovné zadní čelo jako novější řady vozů 95X / 96X. Na rozdíl od autobusů Karosa C 934 a C 934E tohoto dopravce je vybaven digitálními orientacemi.
![]() |
(19) Stanoviště řidiče autobusu Karosa C 935E dopravce ČSAD Polkost, květen 2006. |
![]() |
(20) Karosa C 935E ČSAD Polkost ev. č. 1622 (r. v. 2000) odstavená u stanice metra Strašnická, květen 2006. |